De ce am nevoie de un cont pe SEAP?
Un cont pe SEAP este necesar derularii proceslui de achizitii publice. Ca urmare a actualizarii legislatiei referitoare la achizitiile publice, si intrarii in vigoare a Legii 99/2016 si a normelor metodologice aferente, toate autoritatile contractante fac achizitiile publice prin intermediul platformei SEAP/SICAP .
Numele platformei SEAP/SICAP reprezinta prescurtarea de la ”Sistemul electronic de achizitii publice”.
Chiar si autoritatile contractante care doresc sa achizitioneze direct produse, lucrari sau servicii, trebuie sa fie inregistrate in SEAP. Acest lucru seste reglementat de Legiile 99/2016 publicate in monitorul oficial. Conform art.12 procedura de achizitie directa se desfasoara tot prin intermediul platformei SEAP.
In consecinta pentru a oferta institutiilor publice lucrari, servicii, produse, etc. primul si cel mai important pas este sa va inregistrati in SEAP.
Inregistrare in SEAP/Creare cont pe SEAP
Pe platforma SEAP se inregistreaza institutiile statului ca si autoritati contractante si operatorii economici ca si ofertanti. Procedura de inregistrare in SEAP difera in functie de tip-ul in care te regasesti.
Inregistrarea in SEAP presupune o procedura de inregistrare in format on-line. In cadrul procedurii se completeaza datele cerute de formular, se alege un cont de utilizator si o parola.
E nevoie de incarcarea documentelor entitatii pe platforma.
Dupa verificarea entitatii si a corectitudinii datelor de catre SEAP, se emite Certificatul Digital. Certificatul se trimite un e-mail firmei nou inregistrate in platforma SEAP un e-mail de instiintare.
Din acel moment, autoritatea contractanta sau ofertantul inregistrat in SEAP are acces in sistemul SEAP. Certificatul este valabil pentru o perioada de 2 ani.