REINNOIRE CERTIFICAT DIGITAL SEAP -ofertant
Mai jos aveti sectiuni din Manualul de utilizare a Seap-ului sectiunea inscriere in SEAP.
P: Daca aveti nevoie de ajutor IN REINNOIRE CERTIFICAT DIGITAL SEAP: Cereti acum o oferta !!!!
Acest document isi propune sa ofere informatiile necesare – descriere si imagini aferente – pentru parcurgerea procesului de reinnoire a certificatului digital, in calitate de utilizator ofertant.
Este necesara autentificarea in sistem a utilizatorului. Se apasa butonul , pentru a intra pe pagina de acces in sistem a utilizatorului.
Accesul in sistem se face prin pagina de autentificare, in care utilizatorul introduce informatiile (confidentiale) de conectare, de tip utilizator si parola. Acestea sunt setate in etapa de inregistrare in aplicatie si sunt utilizate pentru fiecare conectare.
Pe mediul de productie pentru autentificare este nevoie de instalarea certificatului digital primit la inregistrarea in sistem.
Odata introduse informatiile de acces in sistem, utilizatorul are acces la pagina principala (dashboard) a contului sau.O alta optiune de conectare este autentificarea de pe terminale mobile, care se face pe baza unui cod QR, pe care il poate utilizatorul il poate citi si pe baza caruia se poate conecta mobil, cu conditia ca acesta sa aiba un certificat digital instalat pe terminalul mobil.
REINNOIRE CERTIFICAT DIGITAL SEAP
Prin actionarea butonului reinnoiti certificatul, utilizatorul este redirectionat catre pagina cu termenii si conditiile, precum si pasii de urmat pentru reinnoirea certificatului digital.
De pe aceasta pagina, apasand butonul CONFIRMATI SI CONTINUATI, utilizatorul are acces la formularul online de reinnoire.
Formularul de reinnoire de certificat se va precompleta automat cu datele referitoare la entitate din sistem si se vor putea modifica daca utlizatorul bifeaza ca “exista modificari ale datelor si informatiilor declarate anterior in SEAP cu ocazia inregistrarii”, caz in care informatiile din formular referitoare la entitate vor putea fi modificate iar la validarea prin aprobare de catre Operatorul SEAP se vor actualiza pe profilul entitatii respective.
Datele modificate de utilizator vor fi marcate vizual pentru identificarea facila.
Reguli generale si facilitati de completare / modificare a sectiunilor:
– campurile in care se completeaza texte sunt prevazute cu o eticheta pozitionata in partea dreapta sus a campului, in care se afiseaza numarul de caractere introduse si numarul maxim de caractere permise.
Prima informatie se actualizeaza pe masura ce se scrie in camp. Informatiile apar daca focusul este in campul editabil.
Acesta va fi impartit pe sectiuni, si anume:
Date de identificare entitate
Date despre posesorul contului de utilizator
Incarcare documente
Sectiunea ” Date de identificare entitate” contine informatii financiare/comerciale, cu privire la entitatea de tip ofertant pe care utilizatorul le-a introdus la inregistrarea in sistem.
In cazul in care exista modificari ale datelor si informatiilor declarate anterior in seap cu ocazia inregistrari, utilizatorul bifeaza „Da” iar datele precompletate vor putea fi modificate.
REINNOIRE CERTIFICAT DIGITAL SEAP
DENUMIRE ENTITATE: textbox, camp obligatoriu.
COD DE IDENTITATE FISCALA: textbox, camp obligatoriu.
ADRESA SEDIU SOCIAL:
Tara: camp de selectie, camp obligatoriu.
Cod postal: textbox, camp obligatoriu. Odata introduse datele, campurile „TARA”, „JUDET” si „LOCALITATE” vor fi completate automat de catre sistem.
Judet: textbox, camp obligatoriu; precompletare din nomenclator la completarea codului postal; campul ramane editabil.
Localitate: textbox, camp obligatoriu; precompletare din nomenclator la completarea codului postal; campul ramane editabil.
Strada: textbox, camp obligatoriu; precompletare din nomenclator la completarea codului postal; campul ramane editabil.
Numar: textbox, camp obligatoriu.
Bl.: textbox, camp optional.
Sc.: textbox, camp optional.
Etaj: textbox, camp optional.
Ap.: textbox, camp optional.
Sector: textbox, camp optional.
Nume
Prenume
CU IMPUTERNICIRE: Da / Nu – checkbox. Daca se bifeaza Da, se va dechide Subsectiune Mandatar conform imputernicire.
Subsectiune Mandatar conform imputernicire:
MANDATAR CONFORM IMPUTERNICIRII NR: textbox, camp obligatoriu;
NUME MANDATAR: textbox, camp obligatoriu;
PRENUME MANDATAR: textbox, camp obligatoriu;
TIP DOCUMENT: camp de selectie, camp obligatoriu;
NUMAR: textbox, camp obligatoriu;
ELIBERAT DE: textbox, camp obligatoriu;
LA DATA: data, camp obligatoriu
Sectiunea „ Date despre posesorul contului de utilizator”
Aceasta sectiune este precompletata din sistem cu datele despre posesorul contului de utilizator, devenind editabila doar daca exista modificari ale datelor si informatiilor declarate anterior in seap cu ocazia inregistrari.
Aceasta sectiune are urmatoarele atribute:
NUMELE POS
PRENUMELE POSESORULUI CONTULUI: textbox, camp obligatoriu.
E-MAIL: textbox, camp obligatoriu.\
TELEFON: textbox, camp obligatoriu.
TELEFON MOBIL: textbox, camp optional.
NUME UTILIZATOR: textbox, camp needitabil.
REINNOIRE CERTIFICAT DIGITAL SEAP
Utilizatorul incarca documentele semnate electronic.
Tipurile de documente care vor fi incarcate sunt urmatoarele: copia certificatului de inregistrare semnat electronic cu semnatura calificata a reprezentantului firmei daca utilizatorul a bifat ca exista modificari ale datelor si informatiilor declarate anterior in SEAP cu ocazia inregistrarii si a completat informatiile in macheta de reinnoire certificat digital.
Pentru a incarca documentele necesare pentru reinnoirea certificatului digital, utilizatorul apasa butonul + adauga documente. Se va deschide o fereastra de navigare in dosare/fisiere, unde utilizatorul poate efectua selectia documentelor.
Dupa completarea tuturor campurilor
Actiunile pe care utilizatorul le poate realiza in pagina:
Utilizatorul poate modifica datele completate revenind in formular prin apasarea butonului SALVEAZA. Acesta este redirectionat catre pagina de editare a formularului, unde poate face modificarile necesare. Apoi apasa butonul si revine la pagina de finalizare a procesului.
Ultimul pas este completarea codului de verificare captcha, urmata de apasarea butonului CONTINUA.
Pe baza datelor completate in formularul de reinnoire certificat digital, la transmiterea (salvarea) formularului, sistemul va genera automat, in format PDF, cererea de reinnoire certificat digital in sistem. Cererea va contine toate informatiile din sectiunile completate in cadrul formularului de reinnoire certificat digital.
Pagina de Optiuni semnare formular este impartita in doua sectiuni:
PIN-ul de acces la zona de descarcare a certificatului digital;
Optiuni de transmitere a formularului.
Important: PIN-ul afisat pe ecran(ca in exemplul de mai jos) trebuie memorat, nu se va transmite pe alta cale. Acesta se va folosi la descarcarea certificatului digital emis de sistem.
In sectiunea Optiuni de transmitere a formularului utilizatorul selecteaza daca doreste sa semneze sau nu electronic solicitarea, avand doua optiuni:
Sa semneze electronic cu aplicatie de semnare digitala externa sistemului . Este nevoie de un certificat digital calificat stocat pe un token extern.
Sa trimita prin posta, delegat sau curierat rapid, semnata olograf.
Modul de semnare electronica cu aplicatia sistemului este detaliata in manual distinct – Semnare electronica cu aplicatia sistemului.
La finalizare semnare electronica (cu aplicatia sistemului sau cu aplicatie externa) utilizatorul este notificat de reusita semnarii si ii sunt prezentate optiunile de descarcare formular in format PDF, semnate sau nesemnate electronic.
Daca a ales sa semneze electronic cu o aplicatie externa utilizatorul va descarca cererea completata, o va semna cu aplicatia externa si va solicita link-ul pentru incarcarea cererii semnate digital.
Pentru a incheia procesul de inregistrare se apsa pe butonul FINALIZARE.
REINNOIRE CERTIFICAT DIGITAL SEAP
Daca operatorul SEAP considera ca mai sunt necesare informatii/documente, acesta va trimite o solicitare pe e-mail, solicitare ce include un link cu termen de valabilitate (5 zile), pe care utilizatorul de tip ofertant il foloseste pentru a incarca documentele necesare validarii. Dupa validarea cererii de reinnoire, utilizatorul va primi un e-mail prin care este anuntat ca certificatul digital a fost emis. Detaliile referitoare la descarcarea certificatului digital sunt disponibile in capitolul urmator.
Dupa finalizarea fluxului de reinnoire si emiterea certificatului digital (inclusiv primirea emailului care anunta emiterea certificatului digital si posibilitatea de descarcare a acestuia), utilizatorul are trei optiuni de descarcare a certificatului:
· acceseaza sectiunea „Descarca certificat digital“ din sectiunea „Inregistrare/Recuperare“ a portalului:
· acceseaza sectiunea DESCARCA CERTIFICAT de pe prima pagina a portalului. Optiunea este disponibila pe bara de meniu verticala, in partea stanga a paginii portalului.
acceseaza link-ul primit in e-mailul de confirmare.
Dupa completarea campurilor solicitate – nume de utilizator (cont de utilizator), parola si PIN (primit la finalizarea procesului de depunere a cererii de inregistrare) – utilizatorul apasa butonul „Autentificare” si este directionat catre pagina de descarcare a certificatului digital.
Utilizatorul apasa butonul DESCARCA CERTIFICAT si salveaza certificatul local, in destinatia selectata.
NOTA: Certificatul digital emis este valabil doi ani de zile de la data emiterii.
Utilizatorul se autentifica prima data in sistem si este directionat catre profilul propriu.
In aceasta pagina, utilizatorul isi poate modifica profilul, inainte de executarea altor activitati.